26 Nisan 2013 Cuma

174- BABANI SANA ŞİKAYET EDİYORUM!


“BABANI SANA ŞİKÂYET EDİYORUM”
ERDAL AKYAZAN

Balyoz DAVASI, Silivri’de görüldü ve karara bağlandı.
Dosya, şimdi YARGITAYDA…
Gazete haberi gibi, oysa; soruşturma ve yargılama aşamalarında neler yaşandığını elbette, yaşayanlar bilir…
Hukuk deyip, geçebilir miyiz?
Bu davada; polis, savcı, yargıç, avukat, sanık, tanık, bilirkişi ve sanık yakınları var…
Ve TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ VAR…
Türk silahlı kuvvetleri personeli var, emekli ya da çalışan…
Az önce adını yukarıda verdiğim kitabı okuyup bitirdim…
“BABANI SANA ŞİKÂYET EDİYORUM”
Kitabı, özümseyerek ve altını çizerek hatta ders notu gibi okudum…
Yazar, tanımasam da meslektaşımdı…
Dava ve Karar Kamuoyunda çok tartışılmış ve kamu vicdanına sığmamıştı…
Özel Mahkemelerin kuruluşunun Anayasa’ya aykırı olduğu, uygulamaların da hukuka aykırı olduğu, güvendiğim hukukçularca dile getirilmişti…
Ayrıca; Hukuken de bu mahkemelerin varlığına son verilmişti.
Bu davada sanık olarak da yargılanan YAZAR; “ BU DAVANIN YARGILAMA DEĞİL, BİR HESAPLAŞMA OLDUĞUNU, KENDİSİNİN VE DİĞER YARGILANANLARIN,  hukuken haksızlığa uğratıldığını ve bunun da SAVCI VE YARGIÇLAR MARİFETİYLE yapıldığını kanıtlarıyla ortaya koymakta, savcı ve yargıç çocuklarını da göreve çağırmaktadır…”
Bu davayla ilgili çok yazı ve kitap okumuştum.  Özet olarak İDDİANAMEYİ de okumuştum…
Kitapta yazılanlar, benim de aklıma yattı…
Altını çizdiğim bazı satırları sizlerle de paylaşmak istiyorum:
·        “EĞER ORTADA BİR HAKSIZLIK VARSA VE BUNA KARŞI ÇIKILMIYORSA, BU BİZİ İNSAN YAPAN DEĞERLERİN NE KADAR YOZLAŞTIĞINI GÖSTERİR, ASLA HAKSIZLIK YAPANLARIN GÜCÜNÜ GÖSTERMEZ.”
·        “ADALET, ONURLU YAŞAMAK, KİMSEYE ZARAR VERMEMEK, HERKESİN HAKKINI TESLİM ETMEKTİR.” ULPİANUS- ROMALI YARGIÇ.
·        YARGILAMADA AMAÇ; ADLİ YOLLA, MADDİ GERÇEĞE
ULAŞMAK VE HUKUKİ SORUNU ÇÖZMEKTİR.”
·        “YARGIÇ, AKIL, YÜREK VE VİCDAN SAHİBİ OLMALIDIR.”
·        “BU DAVADA, BİLGİ YOK, DELİL YOK, İDDİA VAR.”
·        “İYİ İNSANLARIN, DOĞRU DAVRANMASI İÇİN YASAYA GEREK YOKTUR. KÖTÜ İNSANLAR İSE YASAYI ÇİĞNEMENİN ZATEN YOLUNU BULUR”
·        “BU DAVAYI HUKUKSUZLUĞUNA RAĞMEN REDDETMEDİM, ANCAK BİLİYORUM Kİ BABALARINIZ BANA ‘CEZA KESECEK’, AMA DAVAYI KAZANACAĞIM. SANIRIM FARKINDASINIZ, TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDE DAVAYI KAZANMAK, BABABALARINIZA ‘CEZA KESİLMESİDİR’
·        BU DAVADA; BİR ULUSUN BİR PARÇASININ ÖBÜR PARÇASINA ARTIK NASIL DÜŞMAN GÖRÜLMEYE BAŞLADIĞINI HİSSETTİM. VE BUNUN NE BÜYÜK TEHLİKE OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜM. ÇOK AĞLADIM AMA TEK DAMLA GÖZYAŞI DÖKMEDİM.”
·        YAZAR; UĞUR MUMCU'DAN DA bir  alıntı yapmış: "BİR KİŞİYE YAPILAN HAKSIZLIK, BÜTÜN TOPLUMA VE İNSANLIĞA KARŞI İŞLENMİŞ SUÇTUR. SUSMAYI YAŞAM BİÇİMİ HALİNE GETİRDİYSENİZ, ÜLKEDEKİ ADALETSİZLİKLER SİZİN SUSKUNLUĞUNUZDAN, EYLEMSİZLİĞİNDEN GÜÇ ALIR. GÖZLERİN VARSA GÖRECEKSİN. KULAKLARIN VARSA DUYACAKSIN. ELLERİN VARSA UZATACAKSIN." 

BU kitap için çok şey yazılabilir…
Ancak, ben okumanızı istiyorum…
Böylece; Hukukun ya da hukuksuzluğun ne olduğunu anlayabilirsiniz. HATTA, BALYOZ DAVASININ NE OLDUĞUNU DA…
Yazar, yalnızca bir sanık değil, iyi bir insan, iyi bir asker, iyi bir eş, iyi bir hukukçu, iyi bir aydın, iyi bir yurtsever…
Bu kitaptan kendi payıma ne çıkardım?
Öncelikle; bu davanın SAVCISI’NIN VE YARGICI’NIN YERİNDE OLMAK İSTEMEZDİM…
Hatta, ÇOCUKLARININ bile YERİNDE DE OLMAK İSTEMEZDİM…
Davanın; HUKUKİ BOYUTUNU TARTIŞMAK BANA DÜŞMEZ…
Ancak; ülke gerçeklerini izleyen bir yurttaş olarak, kendi adıma üzüldüğümü, yapılan hukuksuzlukları, haksızlıkları anımsadıkça; yaşam hevesimin kaçtığını belirtiyor ve bu kitabın; HUKUK FAKİLTESİ ÖĞRENCİLERİNE, GÖREVDEKİ SAVCI VE YARGIÇLARA TAVSİYE EDİLMESİNİ TÜRK HUKUKU adına diliyorum…

26 Nisan 2013
Ahmet AVCI

“Babanı Sana Şikâyet Ediyorum”- Erdal AKYAZAN
DESTEK YAYINEVİ- NİSAN 2013




Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar