1 Mart 2013 Cuma

147- HATAY'IN ANAVATAN'A KATILIŞI




HATAY’IN ANAVATAN’A KATILIŞI…

Sayın Canerhan TİPİ’NİN hazırladığı; “HATAY’IN ANAVATAN’A KATILIŞI” VİDEOSUNU PAYLAŞMAKTAN ONUR VE MUTLULUK DUYUYOR, SAYIN TİPİ’YE DE TEŞEKKÜRLERİMİ VE SAYGILARIMI SUNUYORUM…

Hatay’ı ve Halkını tanımak ve hizmet etmek fırsatını bulduğum için de kendimi şanslı sayıyorum…
Video’nun son SAHNESİNDE; TÜRK BAYRAĞININ GÖNDERE ÇEKİLDİĞİ YER; BENİM DE İKİ YIL Jandarma Sınır Tabur Komutanlığını Yürüttüğüm, Antakya GARNİZON KOMUTANLIĞI BİNASIDIR…
ANTAKYA YAŞLILARI; 23 TEMMUZ 1939 TARİHİNDE YAPILAN TÖRENİ GÖZLERİ YAŞARARAK ANLATIRLARDI.
FRANSIZ ASKERİ BİRLİĞİ İLE TÜRK BİRLİĞİNİN BİRLİKTE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ; “FRANSIZ BAYRAĞININ İNDİRİLİŞİ VE TÜRK BAYRAĞININ GÖNDERE ÇEKİLİŞİ SAHNESİ”Nİ ADETA YENİDEN YAŞAR GİBİYDİLER…
BU SAHNE BİR “KİTABE” OLARAK DA; KIŞLANIN NİZAMİYESİ YANINA KONULMUŞTU…
1986-1988 YILLARINDA, HEP BU KİTABEYİ SELAMLAYARAK VE GURURLA KIŞLAMA GİRERDİM…
YILLAR SONRA, ANTAKYA’YA YOLUM DÜŞTÜĞÜNDE, BU “KİTABE”NİN YERİNDE OLMADIĞINI GÖRDÜM…
ARAŞTIRDIĞIMDA; MUHATABIMIN BU KİTABEDEN HABERSİZ OLDUĞUNU ÜZÜLEREK GÖRDÜM.
VEREBİLDİĞİ YANIT, “BİNA ONARIMDAN GEÇTİ, O ZAMAN SÖKÜLMÜŞ OLABİLİR, İLGİLENİR YERİNE KOYDURURUM” OLMUŞTU…
SONRASINI DA İZLEYEMEDİM…
Ahmet AVCI


CANERHAN TİPİ
HATAY’IN ANAVATAN’A KATILIŞI…
Sizleri Türk bayrağının, Türk ordusunun çok değerli olduğu o günlere davet ediyorum...

Evet, 1938 yılına, 1939 yılına davet ediyorum...
Hatay'ın İlhakı günlerine... 
Bir dostum o günlerde rahmetli ağabeyinin elleriyle çekip sakladığı fotoğrafları göndermiş bana, belki kullanırım diye...
Kullandım...  
Bu yaşadığımız ayrışma, ayrıştırma günlerinde; birleşme, birleştirme çabalarını görmeye değer... 
Değer  o insanları görmeye, tanımaya...
Ne mutlu Türküm diyene...

https://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox/13d215e7b33758c8


Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar