3 Mart 2013 Pazar

149- TÜRKLÜK!



TÜRKLÜK…

TÜRK DEVRİM TARİHİNİN ÖNEMLİ DÖNÜM NOTKTALARINDAN SAYILAN, “3 MART 1924 TARİHLİ DEVRİM YASALARI (HİLAFETİN KALDIRILMASI, EĞİTİM VE ÖĞRETİM BİRLİĞİNİN SAĞLANMASI)NIN KABULÜNÜN 89. YILDÖNÜMÜ’NÜ HÜZÜN VE KAYGI İLE ANDIĞIMIZ BUGÜNDE…
Okumakta olduğum; Falih Rıfkı ATAY’IN(*) “KURTULUŞ” adlı kitabından altını çizdiğim bir bölümü paylaşmak istedim…
Ahmet AVCI

“Biz ‘TÜRK’ sözünün ‘kaba ve yontulmamış’ manasına geldiği günleri görmüşlerdeniz…
Atatürk, Batılı Milliyetçilik, Laiklik ve Eğitim Birliği yoğuruşları ile tarihte ilk defa, Anadolu’da Millet Birliğinin temellerini atmıştı.
 Şeriat ve Irkçı sağ demagojisi, Demokrasi hürriyetlerini sömürerek, batılı Milliyetçilik, Laiklik, Eğitim Birliği devrimlerini temellerinden sarsıp, Atatürk’ün en büyük eserini tehlikeye sokmuştur…
Asya’da kızıl Emperyalizm baskısı ile biten Türklük, 1917’de Anadolu Türklüğünün iki mislinden fazlaydı….Rumeli Türklüğü gibi sıfıra indi…
Ben doğmadan 17 yıl önce, bir Çarlık Rusya Generalinin yazdığına göre; Bulgaristan’da Bulgarlar azınlıkta ve Türkler çoğunluktaydı. Ben delikanlıyken Selanik İzmir gibi, Üsküp Bursa gibi Türk’tü.
Hepsini medreseye matematik ve Fizik dersi koyamadığımız için kaybettik. Bugünkü medreselerde de matematik ve fizik yok. Daha da kötüsü ‘hocasızlıktan matematik ve fizik dersi verilememiştir’ yazılı Cumhuriyet lise diplomaları var.”

(*)Falih Rıfkı ATAY: (1894- 1971) Gazeteci yazar, Eski Milletvekili

Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar