25 Kasım 2014 Salı

259- SINAV

SINAV

Zor iştir sınav…
Bizim dönemimizde nasıldı unuttum…
Ama çocuklarımızla da sınavlara girdik…
Şimdi de torunlarımızla birlikte yine sınavdayız…
Bugünkü; TEOG SINAVI imiş…
Torunum ATA da bu sınava giriyor…
Hedefi MALTEPE ASKERİ LİSESİ ya da BORNOVA ANADOLU LİSESİ…
ALLAH TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE ZİHİN AÇIKLIĞI VE BAŞARI VERSİN…

Doğal olarak bugün sabah evimizde gündemde olan OLGU okul ve sınav idi…
ATA bizden uzaktaydı ama biz ATA’YI avutur gibi kendimizi avutuyorduk…

Ben; “bu soğukta en iyisi evde oturmak” deyince, konu açıldı…
VE Öğretim üyesi olan ve liseli kızıyla birlikte evden çıkmaya hazırlanan kızım, bir öykü anlatı:


“Okullu bir kız çocuğu; ‘bizi okula yolladıktan sonra, ANNEMİN YATTIĞINI ÖĞRENDİKTEN SONRA, EV KADINI OLMAYA KARAR VERDİM’ DEMİŞ”

Torunum Ata’nın küçüğü EDA’NIN da bir öyküsünü duymuştum:
Eda bu yıl ANA SINIFINA başlamıştı…
Başlangıçta da okulu ve öğretmenini çok sevmişti…
Bugünlerde BABAANNE yanlarına gidince de okuldan kaytarmaya başlamış…
Okul için zorlayınca da “O KONUYU AÇMAYIN” diyormuş…

Benzer bir öyküyü de Kardeşim kendi torunu için anlatmıştı:
Onun torunu da bu yıl ANA SINIFINA başlamış…
O da başlangıçta çok sevmiş okulu…
Bir süre sonra da ailesine demiş ki:
“OKULDA O KADAR MUTLUYUM Kİ; BANA KARIŞAN, ANNEM YOK, BABAM YOK, ABLAM YOK, BİR DE DERS OLMASA DAHA ÇOK SEVİNECEĞİM.”

Evet; çocuklarımıza, öğrencilerimize başarı diledik…
Öğrenci aile büyüklerine de sabır diliyorum…

Ahmet AVCI



Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar