27 Mayıs 2013 Pazartesi

186- CUMHURİYET SAVCISI- CUMHURİYET'İN SAVCISI

CUMHURİYET SAVCISI
CUMHURİYET’İN SAVCISI…

Ülkemizde çeşitli meslek ve makamlar var…
Vali, Kaymakam, Müdür, Şef…
Hatta Başbakan, Bakan gibi…

Geçenlerde bilge bir dostuma rastladım…
Konuştuk şuradan, buradan…
Konu döndü dolaştı; ülkemizde yaşanan sıkıntılara geldi.
Açılım sürecinden girdik, hukuksuzluklardan yürüdük, Rejimin uğrayacağı tehlikelere, yeni Anayasa’ya, oradan, Ülkenin bölünmesine ve Milletin parçalanmasına kadar geldik…
Bize göre yanlışlıklar çoktu…
Peki, bu yanlışlara kim dur diyecekti?
Yetki kimin idi?
Milletin desek; daha seçime çok var…
Rejimin kendisini koruyacak mekanizmaları olmalı değil mi ya!
Görevi Cumhuriyet Savcısına yıktık…

Dostum bir ara durdu bana döndü;
-‘Neden Savcıya, ‘CUMHURİYET SAVCISI’ denilmiş?’ dedi…
Elbette bir şeyler söyleyebilirdim, ama dostumdan dinlemek istedim…
(Bana göre; ‘Savcılık makamının başına CUMHURİYET sözünün eklenmesi anlamlı idi…
Bu savcıya görev ve imtiyaz vermekti…)

Dostum devamla Atatürk’ten bir anı aktardı:
“Lozan'da doktora yaptıktan sonra Atatürk tarafından 'Hukuk Reformu yapmakla' görevlendirilen Adalet Bakanı Mahmut Esat Bozkurt, savcılar için 'Cumhuriyet Savcısı' unvanının isim babasıdır.
Ata'nın huzurunda 'Hukuk Reformu' için fikir fırtınası yapılırken, Bozkurt çok tepki alır ve sıkıştırılır:
'Neden sadece savcılara Cumhuriyet Savcısı denilir?
Cumhuriyet Başbakanı,
Cumhuriyet Bakanı,
Cumhuriyet Müsteşarı,
Cumhuriyet Valisi,
Cumhuriyet Büyükelçisi olmuyor da,
Neden Cumhuriyet Savcısı?
Savcılara neden bu imtiyaz?
Atatürk, Bozkurt'a 'Ne diyorsun?' diye sorar.
Bozkurt'un cevabı çok net olur:
'ÇÜNKÜ ÖYLE ZAMAN OLUR Kİ, CUMHURİYETİ KORUMAK İÇİN BAŞBAKANDAN, BAKANDAN, MÜSTEŞARDAN, VALİDEN, BÜYÜKELÇİDEN BİLE HESAP SORMAK GEREKEBİLİR. İŞTE O HESABI SORACAK OLAN CUMHURİYET SAVCISI'DIR.'
Atatürk, gülümseyerek hoşnut kaldığını belli eder. 'Devam et Bozkurt' der.”

Dostum, anıyı bitirdikten sonra; bana döndü ve
-‘Ne dersiniz; Eski Adalet Bakanı Bozkurt’un gerekçesine uygun olarak, CUMHURİYET SAVCILARIMIZ, ‘CUMHURİYET SAVCISI’ ADININ HAKKINI VERİYOR VE GÖREVLERİNİ YAPIYRLAR MI?’ dedi…
Ben de;
-“Görünen o ki henüz göreve başlamadılar, belki de onların tehlike algısı değişmiş’ dedim…
Dostlarım, ben de şimdi size soruyorum; Cumhuriyet Savcılarımız, TEHLİKENİN FARKINDA MI?
Saygılarımla…

Ahmet AVCI
26 MAYIS 2013


Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar