8 Kasım 2012 Perşembe

111-atatmıza hesap günü!



ATA’MIZA HESAP GÜNÜ!

10 KASIM 1938’DE ARAMIZDAN AYRILAN, ANCAK TÜRK MİLLETİNİN GÖNLÜNDE VE BEYNİNDE SONSUZA DEĞİN YAŞAYACAK OLAN MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN KURMAK İSTEDİĞİ BİR DÜZEN VARDI: Biz buna ATATÜRK DÜZENİ DİYORUZ…
BU DÜZENE SAHİP ÇIKANLARA VE ÇIKACAK OLANLARA DA ATATÜRKÇÜ YA DA KEMALİST DİYORUZ…
ATÜRKÇÜLÜK; “ATATÜRKÜ ANLAMAK VE TAMAMLAMAKTIR…”
ATATÜRK DÜZENİ:
“Milli egemenlik ve bağımsızlığa bağlı, aynı zamanda barışçı ve insancı, Milliyetçi, Halkçı, Laik, Demokratik parlamenter sistemi benimsemiş, Atatürkçü özde devrimci, Tüm dünya uluslarıyla her alanda işbirliğine açık, her türlü diktayı reddeden, Haklar, Hürriyetler ve Kalkınma düzenidir.”
BUGÜN; BU TANIMI GÖZÖNÜNE ALDIĞIMIZDA, NEREDE BULUNDUĞUMUZU GÖREBİLİYOR MUYUZ?
·        MİLİLİ EGEMENLİK VE BAĞIMSIZLIĞA NE ÖLÇÜDE SAHİBİZ?
·        BARIŞÇI VE İNSANCI MIYIZ?
·        MİLLİYETÇİ, HALKÇI, LAİK MİYİZ?
·        DEMOKRATİK PARLAMENTER SİSTEM İŞLETİLEBİLİYOR MU?
·        ATATÜRKÇÜ ÖZDE DEVRİMCİLİK NE ÂLEMDE!
·        TÜM DÜNYA ULUSLARIYLA İŞBİRLİĞİNE AÇIK MIYIZ?
·        HER TÜRLÜ DİKTAYI REDDEDEBİLDİK Mİ?
·        HAKLAR VE HÜRRİYETLER NE ÂLEMDE!
·        YA KALKINMA…
Bunları elbette BİRİLERİNE hesap sormak için sıralamadım…
Anımsatmak istedim yalnızca…
Hani bizler ATATÜRK DEVRİMLERİNİN SAHİBİ VE BEKÇİLERİYDİK YA…
74 YIL SONRA DA OLSA, ATAMIZA;  HESAP VERELİM İSTEDİM…
         Gerçek Atatürkçülük; O’nun yaptıklarını kabuletmek, benimsemek, koymuş olduğu ilkeler çerçevesinde yerleştirmek, ilerletmek ve gücü yeterince, elinden geleni yapmak, gereken çabayı harcamaktır. “ATAM İZİNDEYİZ” deyip, izi üzerinde, gittiği yöne “Çağdaş uygarlık” yönüne gitmektir. Geldiği Orta Çağın karanlıklarına doğru hızla yol değildir.
Saygılarımla…
Ahmet AVCI
10 Kasım 2012

Not: 10 KASIM 2012 tarihinde ANITKABİR’DE olmak üzere akşam, İZMİR’DEN ANKARA’YA hareket edeceğimden yazımı bugünden yayımlıyorum…

Değerli Öğretmenim; HÜseyin AĞCA'NIN NOTU:

  Çok Değerli Kardeşim                                                                                  10 KASIM 2012

  Bu gün  sizler gibi vefalı bir öğrencim olan diş hekimi prof.Dr.                 ın yanına gittim. Bana,size bir şey soracağım hocam dedi.Sorusu şuydu. Sayın hocam sizin bize en genç bir öğretmenimiz olduğunuz yıllarda verdiğiniz şuurla yetişip,ülke meselelerine eğildik. Gördük ki fikirleriniz elli yıl sonra Ülkemizin karşılaşacağı meseleleri o günden tespit etmiş ve alınacak tedbirlerle ilgili önerilerde bulunmuşsunuz. Merak ediyorum .Sizler gibi düşünen ve ülkeye sizin gözlüğünüzle bakıp,yazıp çizen ,çırpınan talebeler de yetiştirdiniz mi?. Kendisine cevap verirken hep sizleri düşündüm .Sizler varsınız ya dedim. Değerli kardeşim. Sizin gayretlerinizin ,iyi niyetlerinizin, milli heyecanlarınızın eseri olan yazılarını okudukça hep şunu düşünüyorum.ARTIK RAHAT ÖLEBİLİRİM.ÇÜNKÜ BENİ ANLAYAN,BU AZİZ VATANIN DERTLERİYLE DERTLENİN ,DERTLERİMİZE ÇARE ARAYAN,YENİ GENÇLER YETİŞTİREN SİZLER VARSINIZ. Çok şükür ki ;sayılarınız beni umutlandıracak kadar da çok. Sizleri Allah"emanet ,Yurdumuzu da sizlere emanet ediyorum. Ne güzel çalışıyor ne kadar güzel işler yapıyor,ne kadar olgun yazılar yazıyorsunuz.Gözlerinizden hasretle öpüyor,verimli mesainize sağlıkla devamınız için Yüce Yaratan" dua ediyorum.Hüseyin Ağca



Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar