23 Nisan 2015 Perşembe

276-ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINDA ÇOCUKLUK ARKADAŞIMLA BİR GEZİ…

ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINDA
ÇOCUKLUK ARKADAŞIMLA BİR GEZİ…

Fevzi Aydın; Erzincan Askeri Lisesinden arkadaşım…
Bu bahar günü, dolaşmayı önerdi…
Sahil Evleri mi, Güzelbahçe mi derken kendimizi Mordoğan’da bulduk…
Hava güzel, doğa güzel…
Keyfimiz de yerinde…
Sohbet koyu…
Karaburun- KAYNARPINAR Köyünde Çay molası verdik…
Bir anda karşımıza ATATÜRK Büstü belirdi…
Gözlerimi yaşartan; üç demet çiçek…
Belli ki yeni konulmuş…
Ulusal Egemenliğimizi kazanışımızın 95. Yılı anısına…
Ne mutlu; tüm engellemelere karşın YURDUMUZUN EN ücra köşelerinde bile gençlerimizin ve çocuklarımızın gönlünde; ATATÜRK SEVDASI TAPTAZE…

Mordoğan sahili bakımsız ve ıssız olsa bile muhteşem…
 Yol boyunca; doğanın cömertliğini gözlemliyoruz…
Çeşme Papatyaları ve gelincikler bizi hiç yalnız bırakmıyor…
Karaburun’da ki balık keyfinden sonra Yarım ada boyunca gezimizi sürdürüyoruz…

Bu yoldan 22 yıl önce İzmir İl Jandarma Komutanlığında görevli iken geçmiştim…
O zaman da bana ilginç gelmişti…
Ancak bugün Fevzi arkadaşımın açıklamalarıyla; bambaşka duygular yaşadığımı itiraf etmeliyim…
ANADOLU'NUN EN BATI UCU SARPINCIK KÖYÜ sırtında arkadaşım durdu ve manzaraya bakmamı istedi:  KUZEY DOĞUMUZDA GÖRÜLEN KARA PARÇASI, MİDİLLİ ADASI’NIN BATI YÜZÜ idi…
Güney batımızda ise tüm heybeti ile SAKIZ ADASI DURMAKTA İDİ…
Karmaşık duygular içinde idim…
Neden, neden, neden diye hayıflandım…
Elbette nedenini biliyordum…
Ama yine de içim burkuldu…

Yarımada’nın Ucuna doğru karşımıza Parlak köyü çıktı; Cami pek göze batmasa da MİNARE görkemli idi…
Bir benzer minareyi de SALMAN köyünde gördük…
Parlak Köyü bölgesinde: “1987 DÖNEM HAVACI ŞEHİTLER ANITI” da dikkatimizi çekti…
Yarımada’nın tepe noktasına doğru asıl dikkatimizi çeken güzellik; muhteşem doğanın yanında; ZEYTİNLİK alanlar idi…
Dağ taş ZEYTİNLİK idi…
Bölgedeki araziler; çiftçilere ZEYTİN dikilmek üzere kiralanmış…
Büyük Şirketlerin de Zeytin alanlarını sahiplendiği söylendi…
Yeni dikimlerin olduğu da görülüyordu…
Benzer uygulamayı SURİYE’DE görmüştüm ve “neden bizde yok “ diye de hayıflanmıştım…
Bu uygulamayı başlatan ve sürdürenleri kutlamak istiyorum…
Çeşme Körfezine dönünce; Yazlıklar ve Balık çiftlikleri göze batmaya başlıyordu…
Sonra da mermer ocakları…
Bana muhteşem bir bahar günü yaşatan Fevzi arkadaşıma teşekkür ederek duygularımı sizlerle paylaşmak istedim…

Ahmet AVCI
23 NİSAN 2015
İzmir…








Hiç yorum yok:

Blog Arşivi

Katkıda bulunanlar