MUSTAFA
KEMAL ATATÜRK’ÜN YAPTIKLARI
VE
BUGÜN
YIKILANLAR…
Mustafa
Kemal Atatürk’ü birkaç cümle ile anlatmak, elbette mümkün değil…
Yaptıklarını
birkaç maddede sıralamak da öyle…
Askeri
Birliklerde verdiğim konferanslarda ve Üniversitede ders verdiğim dönemde
kendimce “MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN YAPTIKLARI”NI daha iyi anlatabilmek için maddeler halinde
sıralamıştım…
Bakalım
bugün hangi noktadayız…
1. ATATÜRK;
YARI SÖMÜRGE DURUMUNDAKİ ÜLKEYİ İŞGALDEN KURTARMIŞ VE TAM BAĞIMSIZ BİR DEVLET
KURMUŞTU…
Beynimizi ve vicdanımızı; Arap’ın, Ülkemizi; Emperyalistlerin işgalinden
kurtararak, Yarı Sömürge durumundaki ve etrafı düşmanlarla çevrili bir devleti
bağımsızlaştırmış ve çevresi dost ülkelerle çevrili bir Cumhuriyet devleti
kurmuştur. Böylece sömürgecilikten yeni kurtulmuş ya da kurtulmakta olan
ülkelerle birlikte tüm dünyaya örnek olmuştu.
ŞİMDİ
NE HALE GETİRİLDİK…
2. ATATÜRK
“ULUS BİRLİĞİNİ” SAĞLAMIŞTI…
Bir devletin sınırları içinde yaşayanları Ulus haline getirmeye
çalışmıştır. İmparatorluktaki Türklere de Türklük bilincini yerleştirmeye
çalışmıştır. Çünkü Osmanlı İmparatorluğu içinde bir değil birçok halk
yaşamaktaydı.
YA
ŞİMDİ NE YAPILIYOR…
3. ATATÜRK
“HUKUK BİRLİĞİNİ” SAĞLAMIŞTI…
Osmanlı İmparatorluğunda; en geniş döneminden Birinci Dünya savaşı
öncesindeki en dar dönemine değin, hiçbir zaman “HUKUK BİRLİĞİ”
sağlanamamıştır.
Cumhuriyet öncesi düzende; “Çok Hukuklu” sistem geçerli idi. Ayrıca “yargı
yeri çokluğu” da vardı: Şeri’iye, nizamiye, ticaret, konsolosluk ve cemaat
mahkemeleri vb.
Çok hukuklu sistem; Ülke insanlarını hukuken kümeleştiren ve bölen, din ve
mezhep farklılıklarını pekiştiren bir sistemdi.
Şeriatta her mezhebin içtihadı farklı idi. Yani Hukuku da farklı idi.
“Hukuk Birliği” sağlanamadığı içindir ki, Osmanlı Devletinin hem bölgeleri,
hem yurttaşları devlete bağlı değildiler. Ülkede yaşayan insanlar, kendi
dinlerine göre, özel kanunlara bağlı idiler.
Mustafa Kemal; bunlara da 1926 yılında yeni yasaları kabul ettirerek hukuk
karmaşasına son vermiş, hukuk devrimini gerçekleştirmiş ve Türkiye’de “Hukuk Birliği”ni
sağlamıştır.
“Herkese aynı kanunlar uygulanır. Türkiye’de suç işleyen kimse, Türk
Kanunlarına göre yargılanır.”
Bugün Ülkemizde yaşayan Ermeni, Rum ve Yahudi yurttaşlarımız, Müslüman
Türk’ün sahip olduğu hukuka sahiptir. Aralarında hiçbir fark yoktur.
Ülkemizde böylece kadın erkek eşitliği de sağlamıştır.
Cumhurbaşkanı ile sıradan bir yurttaş hukuk bakımından eşittir.
Eşitlik; Anayasal bir haktır.
ŞİMDİ
HUKUK VE ADALET VAR MI?
4. ATATÜRK
“ÇAĞ DEĞİŞTİRMİŞTİR ORTA ÇAĞI KAPATMIŞTIR…”
Atatürk Ulusal Kurtuluş Savaşını kazanıp, Devrimi başlatıncaya değin
Ortaçağın içinde yaşıyorduk.
Atatürk, Devrimi ile “dini, bütün yaşama egemen olmaktan” çıkartıp, ”aklı
egemen” kılmıştır. Böylece Türkiye’de de Çağ değişimi başlamıştır. Ortaçağ son
bulmuştur.
Dinin insan yaşamı ve devlet yaşamı üzerindeki etkisi kaldırılmıştır.
Toplumsal yaşamda Feodalite yıkılmıştır.
Para ekonomisi getirilerek, sanayi kurulmaya başlanmış ve tarım ekonomisinin
yerini para ekonomisi almıştır.
BUGÜN
ORTA ÇAĞ’A YÖNELMEDİĞİMİZİ SÖYLEYEBİLİR MİYİZ?
5. ATATÜRK
“DEVLET YÖNETİMİNDE TANRISAL İRADE YERİNE HALKIN İRADESİNİ GEÇERLİ KILMIŞTIR…
PADİŞAHLIĞI YIKMIŞ, HİLAFETİ KALDIRMIŞTIR…”
Atatürk bu tanrısal irade yerine Ulus İradesini, Ulusal Egemenlik ilkesini
koymuştur. “Egemenlik Ulusundur” diyerek, Tanrısal irade yerine halk ve ulus
egemenliğini koymuştur.
Bu irade beyanı Göksel İradenin yanı sıra; ağalık, beylik, şeyhlik,
dedelik ve de Padişahlık iradesini silip atmaktadır.
“Tanrı Hakları” sistemi yıkılıp yerine “İnsan Hakları” sistemine dayanan
yeni devlet ve toplum düzeni getirilmiştir.
Padişahın mülkü olan “toprak ve “tebaası” olan halk kavramları da değişti.
Toprak; “Vatan” oldu. Tebaa-Halk; “Millet” kavramı ile bütünleşti.
BUGÜN
NEREYE YÖNELDİĞİMİZİ ANLAMAYAN VAR MI?
6. ATATÜRK TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU İLE
EĞİTİM BİRLİĞİNİ VE EĞİTİMİN MİLLİLİĞİNİ SAĞLAMIŞ VE EĞİTİMİN SORUMLULUĞUNU
DEVLETE VERMİŞTİR.
Osmanlı da Devlet; eğitim ve öğretimi düzenlemediği gibi denetimini de
yapamamıştır. Osmanlıda eğitim nerede ise tümüyle dinsel esaslara dayanmaktaydı
ve eğitim dini kurumlarca yürütülmekteydi. En yaygın eğitim kurumu olan,
Medreselerin eğitim dili de Arapça idi.
Tanzimat’tan sonra Osmanlı çağdaş okullar açmaya çalıştı ise de dini eğitim
veren okulların egemenliğini kıramadı. Her dini topluluk kendi okullarını
açmıştı. Ve özellikle azınlıkların açtığı okullar; bölücü ve yıkıcı
faaliyetlerin de yuvası idiler.
YA
BUGÜN EĞİTİMİN BİRLİĞİNDEN VE MİLLİLİĞİNDEN SÖZ EDİLEBİLİR Mİ?
Kuşkusuz; Atatürk’ün yaptıklarını bu altı
başlık altında özetlenen konulara sığdırılamaz.
O bir doktrin adamı değildir. O ideoloji yobazlığından sıyrılmış, gerçekçi
düşünce ve yöntemlerle ideolojinin amacı olan; ”Mutlu kılma-kalkındırma” yolunu
göstermiş ve zaman ölçüsünde başarıya ulaştırdığı yapıtlarını Türk Gençliğinin
koruyuculuğunda Türk Ulusuna emanet etmiştir.
Atatürk; Doktrinlerin katı kalıpları ve dogmaları yerine aklı egemen
kılmıştır. “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir” özdeyişi ile maddi ve manevi
yaşamda aklı yol gösterici olarak ortaya koymuştur.
Mustafa
Kemal ATATÜRK, yaptıkları ile bir DEVRİM gerçekleştirmiştir.
Bu sonuca Dünya TÜRK MUCİZESİ derken; biz buna TÜRK DEVRİMİ ya da
ATATÜRK DEVRİMİ DİYORUZ…
Bu devrimle, Türk Milleti, çağdaş uygarlık hedefine yönelmiş,
Çağdaş Dünya’nın da saygın üyesi olmuştur…
Ve Türkiye bu DEVRİMLE; Tüm MAZLUM, SÖMÜRGE VE YARI SÖMÜRGE
DURUMUNDAKİ MİLLETLERE DE KURTULUŞ VE ÇAĞDAŞLAŞMA YOLUNU GÖSTERMİŞTİR...
Ne yazık ki; Atatürk’ten sonra özellikle de içinde bulunduğumuz
dönemde; KARŞI DEVRİM ATILIMLARI, hoyratça sergilenmiş, ATATÜRK’ÜN TÜRK
MİLLETTİ İÇİN YAPTIKLARI VE YARATTIKLARI BİRER BİRER YOK EDİLMİŞTİR…
BUGÜN, NERELERE SAVRULDUĞUMUZU, ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLERDE, ÜLKEMİZİ VE
MİLLETİMİZİ HANGİ BADİRELERİN BEKLEDİĞİNİ GÖRMEZ VE TEHLİKENİN FARKINA
VARMAZSAK, TARİH DE GELECEK NESİLLER DE BİZİ LANETLEYECEKTİR…
Ahmet
AVCI
13
AĞUSTOS 2014
İZMİR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder